Onderwijs

Mijn boeken

Mijn aanbod

Pedagogische studiedagen

Mindfulness in de onderwijscontext

Leerkrachten krijgen de kans om te ontdekken wat mindfulness voor hen kan betekenen. Er wordt hen een theoretisch kader aangeboden én enkele praktische oefeningen. Wel is het belangrijk dat leerkrachten zich kritisch-creatief voor dit aanbod openstellen

Mindful mediteren

Mediteren nodigt je uit om op een niet-oordelende en vriendelijke manier waar te nemen wat je op dat moment denkt en doet. Je komt in contact te staan met de directe werkelijkheid. Meditaties beogen in de eerste plaats het aanvaarden van jezelf in dit huidige moment. Soms leidt dat tot een toestand van ontspanning en inzicht in jezelf en je relatie tot de wereld.

Stressreductie

Om optimaal te kunnen presteren heb je een bepaalde mate van spanning en dus stress nodig. Maar als stress niet in het belang van een persoon is en als een nare gebeurtenis wordt ervaren, ontstaan spanningen die een gevaar vormen voor je gezondheid.

Mindful communiceren

Goed communiceren is één van de belangrijkste kenmerken van een professionele cultuur: openheid, eerlijkheid, echt naar elkaar luisteren en proberen elkaar te begrijpen is in een school van groot belang. In mindful communicatie gaat het niet over hoe de ander met jou zou moeten omgaan. Dat valt immers moeilijk te beïnvloeden. Het gaat over jou. het is bedoeld om je te doen stilstaan bij jezelf, bij jouw rol, bij jouw aandeel, bij de bal die in jouw kamp ligt.

Op aanvraag

Wil je één van deze vormingen op school aanbieden? Contacteer me dan.

Tel.: 089 76 06 76
E-mail: berti.persoons@proximus.be

Lees meer...

  • Mindful onderwijs
  • Aanbod studiedagen
  • Aanbod modules
  • Stresskliniek Antwerpen
  • De vormingen, meestal mindfulness gerelateerd, worden op maat van de school gegeven. Laat maar horen wat je ervan verwacht.


    Mail naar:
    berti.persoons@proximus.be

  • Het is niet moeilijk om iets te leren kennen. Wat moeilijk is, is te weten
    hoe men die kennis kan gebruiken.

    Han Fei, Chinees filosoof